28 Eylül 2017 Perşembe

Konserve Menemen


Menemen konservesi yazın ağustos ayında mutlaka yaptığım konservelerden biridir. Ailece pazar kahvaltılarında menemeni çok sevdiğimizden, kışın hazır konserveyi açarak tavaya boşaltıp üzerine sadece yumurtasını kırmak hem son derece pratik hem de mevsiminde yapılan domateslerden olduğu için bir o kadar da lezzetli ve sağlıklı.
Ben genelde malzemeleri göz kararı yaptığımdan sizlere yazabilmek için ölçülendirdim ama siz özellikle tuzu ve yağını kendi damak tadınıza göre azaltarak veya çoğaltarak ayarlayabilirsiniz. Bizim evde küçük kızımız olduğu için biberleri tatlı kullanıyorum siz dilerseniz acı biberle karışık yaparsanız o şekilde de lezzetli olur.

Menemen Konservesi
5 kilo domates
1/2 kilo yeşil biber 
1/2 su bardağı sıvı yağ
Tuz

 Büyükçe bir tencereye yarım su bardağı kadar sıvı yağ koyun ve küçük doğradığınız biberleri rengi dönene kadar sıvı yağda kavurun.  Biberlerin üzerine küp küp doğranmış domatesleri (ben kabuklarını soyuyorum siz isterseniz kabuklarıyla beraber doğrayabilirsiniz) koyarak tencerenin kapağını kapatın. Domatesleri biraz pişirin daha sonra kapağını açarak tuzunu ilave edin ve domatesler suyunu çekinceye kadar kaynatın. Temiz kavanozlara menemeni doldurun. Yeni alınmış daha önceden kullanılmamış kapaklarla sıkıca kapatarak ters çevirin. Kavanozlar soğuduktan sonra düz olarak güneş almayan kapalı bir dolapta saklayabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis