1 Ağustos 2014 Cuma

Karayemiş Reçeli







Apartmanımızın bahçesinde karayemiş ağacı var. Çok güzel bir ağaç ve meyvaların görüntüsü harika, kiraza çok benziyor. Zaten karadenizlilerde laz kirazı derlermiş.
Buraya kadar güzel ama meyvasının tadını biz hiç sevmiyoruz buruk bir tadı var. Apartmanda hiç kimsede sevmediğinden zavallı ağaccık her yıl temmuz ayında çok güzel meyva verir ve ağaçta çürür gider (di) ta ki dokuzuncu bulut'un sitesinde karayemiş reçelini görene kadar.
Hemen bahçeye indim tarif de yazdığı gibi 2 bardak kadar topladım. Bir hevesle meyvaları topladığımı gören komşum ne yapacaksın diye sordu? Reçel dedim, ben komposto yaptım tadı çok kötü oldu kızlar sevmedi döktüm dedi. Olsun ben yine de deneyeceğim dedim ve denedim :))
Sonuç harika oldu. Normal reçellerden farklı bir tat ama çok lezzetli, ağacı kurtardım yaşasın Karayemiş ağacı ve güzel meyvaları :))

Baharatlı Karayemiş Reçeli
2 su bardağı ayıklanmış karayemiş
1 su bardağı vanilyalı toz şeker ( ben 1 su bardağı toz şeker ve 1 paket şekerli vanilin kullandım)
2 çubuk tarçın
10-15 adet karanfil
2 adet kakule
1 yemek kaşığı limon suyu

Karayemişleri şekerle beraber çukur bir kapta harmanlayın.
Tarçın çubuklarını,  karanfil ve kakuleyi ekleyin.
Üzerine bir tülbent örtün ve sık sık karıştırarak (meyvaları zedelemeden) güneşte 1-2 gün bekletin.
İyice suyunu bırakan karayemişleri bir tencereye alıp kısık ateşte sadece şekeri eriyene kadar pişirin. (10 dakika kadar)
Limon suyunu ekleyip karıştırın ve ateşten alın.
Kaynar suyla steril edilmiş kavanozlara doldurun.
Afiyetle yiyin...

Sevgiler,
Nüket

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis