29 Kasım 2010 Pazartesi

Ben de mimlendim, mimliyorum :)


Sevgili Derya kuzusu beni mimlemiş. Teşekkürler Deryacım. Aslında mimleri pek sevmem ama bu, kitapla ilgili olduğu için hoşuma gitti. Bu yüzden severek arkadaşımın mimini kabul ettim.
Mimin konusu şöyle;
"Kitaplığınızın karşısına geçin.Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin. Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız (ya da hediye gelmişte olabilir )anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın. Şimdi sayfalarışöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu! 55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir parağraf seçin ve mim konusu olarak bunu blog sayfanıza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplamaları için gönderin."
Kitaplığımın karşısına geçtiğimde elime Şirin- Şirin Devrim geldi. Herhalde 5 yıl olmuştur alıp okuyalı. Aslında Şirin Devrim'i ilk Şakir paşa ailesi kitabıyla tanımıştım. Kitapçıda kendi hayatıyla ilgili yazdığı bu anı kitabını görünce de hemen almıştım. Şirin'in ailesinin büyük bölümü sanatçı. Şirin Devrim de Yale üniversitesi'nde tiyatro eğitimi almış bir oyuncu ve aynı zamanda da rejisör.
Sizin için 55. sayfadan bir parağraf;
"Vedalaşma töreni sona erince geminin merdiveninden motora indiler. Motor kıyıya doğru yola çıkınca hepsi mendillerini sallamaya koyuldular. Nejad onunla da yetinmedi, paltosunu çıkarıp sallamaya başladı. Motor kıyıya yaklaştıkça ufalmaya başladı ve sonunda ailem, tam sekiz yıl hasret kalacağım İstanbul'un minareler ve kubbelerle çizilen o muhteşem silueti önünde minicik bir nokta haline geldi."
Ben de bu mimi sevgili blogger arkadaşlarım; Evimi seviyorum-Colette, Alaçatı ve Evcilik'e gönderiyorum.

3 yorum:

  1. Kitapla mimlenmek ne hoş,en kısa zamanda yanıtı geliyor.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. colette; teşekkür ederim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  3. bu kitabı,Ayşe Kulin'in Füreya'sını okuduktan sonra,arayıp bulmuş ve okumuştum:))9

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis