24 Ağustos 2011 Çarşamba

Mutfaktayım: Çikolatalı cheese kek


Tabanı için:
1 paket pötibör bisküvi
100 gr. tereyağ
Kreması için:
1 su bardağı tozşeker
3 çorba kaşığı un
1 paket labne peyniri ( 200 gr. )
3 çorba kaşığı süzme yoğurt  ( süzme yoğurt yoktu ben yoğurdun susuz tafından kullandım )
2 yumurta
1 paket vanilya
Kakao sos:
160 gr. bitter çikolata ( 80 gr.'lık kare paketlerden iki tane kullandım )
2 kutu krema

Yapılışı:
Bisküvileri robotta parçalayıp içine eritilmiş tereyağını ekleyerek karıştırıyoruz.
Pasta çemberine yağlı kağıt serip, karışımı koyarak elimizle bastırıyoruz.

Kreması: Bütün malzemeleri çırpıp, bisküvili tabanın üzerine döküyoruz.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 15-20 dakika pişiriyoruz.
Fırından çıkan kekimizi soğumaya bırakıyoruz.
Kakao sos: kremayı küçük bir tencerede kaynatıyoruz. Kaynamaya başlayınca ocaktan alıp,
üzerine elimizle kırdığımız çikolataları ekliyoruz.
Çikolataları kremanın sıcaklığında karıştırarak eritiyoruz.
Ilınması için 5 dakika bekliyor ve çemberin içindeki kekin üzerine döküyoruz.
Soğuyunca buzdolabına kaldırıp, bir gece dinlendiriyoruz.

Afiyet olsun..

6 yorum:

  1. pembeesinti: teşekkür ederim .))

    YanıtlaSil
  2. hainlik kokan hareketler bunlarrrr, çook fenaa

    YanıtlaSil
  3. birdy: ikram edebilirim canım .)

    YanıtlaSil
  4. Ah ah torunlar buradayken koysaydın bu tarifi yapardım bıdıklarıma bende çok severim ama hepsini yemekten korkarım.

    YanıtlaSil
  5. Öyle nefis görünüyorki ellerinize saglık :) haberiniz olsun tarifini aldım :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis