25 Nisan 2014 Cuma

Limon ağacımız


İnstagramda ki arkadaşım durutella öncülüğünde limon çekirdeklerini biriktirdik.
İşlem şöyle; limonları kullandıktan sonra çekirdeklerini bir bardakta topluyoruz, bardağa su koyuyoruz ve bu suyu her gün değiştiriyoruz. 10-15 gün kadar suda bekleyen çekirdekleri ufak bir saksıya dikiyoruz. Fidelerimiz çıkmaya başlayınca saksısını değiştirecekmişiz. Yeşillenmesi iki haftayı buluyormuş, size aşama aşama bildireceğim.
Biz Derinle beraber yaptık, çocuklar bahçe, çiçek işlerinden çok hoşlanıyorlar. Limon çekirdeklerini 15 gün boyunca beraber biriktirdik. Akşam yemeğine salatayı genelde Derin yapıyor tabi benim yardımımla, yeşillikleri eliyle parçalara ayırıp limonu sıkıyor, limonlukta kalan çekirdekleri de hoop bardağın içine.
Geçen gün babaannesinde beraber salata yapıyorlardı kadıncağız limonu sıktı kabuğu çekirdeklerle beraber çöpe attı. Derin; babaanne biz onları ağaç yapıyoruz sen neden çöpe atıyorsun!!! Yakında bu bilinçle bizim limon ağacında ormanımız olursa şaşırmayın :))
Sizleri fotoğraflarla başbaşa bırakıp mutfağa yemek yapmaya kaçıyorum.

Sevgiler,
Nüket





6 yorum:

  1. Nüket merhabalar bu fikri çok sevdim umarım tutar sen dene olursa bende yaparım sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba meltem, buradan paylaşacağım tutarsa denersin sevgiler :)

      Sil
  2. ben çok seviyorum limon ağaçlarını,çok istiyorum bir tane limon ağacım olsun
    yıllar evvel çekirdeği ekip 5 cm kadar bir ağaççığım olmuştu,ama sonra büyümedi daha
    bu konuda bilginiz var mı ?
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çekirdekten yetiştirdiğim minicik bir limon fidanım var benimde. büyümesini izlemek çok keyifli...

    YanıtlaSil
  4. aaaa ne güzelmiş.bende limon çekirdeklerini direk toprağa sokuyordum ama bir sonuç elde edemedim.demek çekirdekleri suda bekletmek gerekiyormuş.hemen deneyeyim.

    YanıtlaSil
  5. Ben bugun cekirdeklerimi ekicem sonunda :) sonrasinda sulama islemi nasil olucak peki?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis