28 Nisan 2014 Pazartesi

Çilekli kek




Bugün Derin okuldan gelince yesin diye çilekli kek yaptım, bu keki hem yumuşak olduğu hemde çilekten dolayı çok seviyor. Her zaman yaptığımız keklere göre daha ufak oluyor siz isterseniz malzemeleri çoğaltarak büyük kalıpta yapabilirsiniz. Çilek mevsimi geçmeden denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
2 adet yumurta
100 gr Ülker teremyağ gurme
1 su bardağı pudra şekeri ( 1 yemek kaşığı üzeri için ayırıyoruz )
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
10-15 tane çilek

Yapılışı:
Oda sıcaklığında ki tereyağ ile pudra şekerini bir kaba alıp mikserle çırpıyoruz.
2 yumurtayı kırıyoruz, un, kabartma tozu ve şekerli vanilini koyup tekrar çırpıyoruz.
Ufak bir kalıbı yağlayıp, karışımı kalıba döküyoruz.
Yıkayıp, ayıkladığımız çilekler ikiye bölüp, kek karışımının üzerine diziyoruz.
Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişiriyoruz.
Fırından çıkar çıkmaz ayırdığımız 1 yemek kaşığı pudra şekerini bir süzgeç yardımıyla üzerine serpiyoruz.
Yanında bize bir bardak çay, çocuklarımıza da 1 bardak süt koyup afiyetle yiyiyoruz.

Sevgiler :))
Nüket






12 yorum:

  1. Yarin mutlaka deneyip paylasicam :)

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık, iştah açıcı görünüyor:)

    YanıtlaSil
  3. nasıl güzel görünüyor, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. off, Derin bunu sevmesin de ne yapsın? Harika bir kek bu, ellerine sağlık.Çilekleri kaçırmadan deneyeyim ben de..Çok teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, deneyin benced e yumuşak hoş bir tadı var :)

      Sil
  5. Elinize sağlık, harika görünüyor!:)

    YanıtlaSil
  6. Denedim...inanılmaz güzel oldu...yanlız ben tereyağ ile yaptım unu ilave edince de yoğun bir karışım oldu süt ile biraz açtım...sizinde öylemiydi bilmiyorum ama tarif müthiş...teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. tereyağda olur tabi, benimki katı olmadı unu fazla kaçmış olabilirmi ? ben teşekkür ederim beğenmenize sevindim. sevgiler :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis