15 Mayıs 2012 Salı

Mutfaktayım: Damla Çikolatalı Kurabiye




Malzemeler:

2 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvı yağ
1 yemek kaşığı kakao
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
4 yemek kaşığı damla çikolata
1 çay bardağı hindistan cevizi

Yumurtayı, şekeri,sıvı yağı ve kakaoyu çırpın. Kabartma tozu,vanilya ve unu ekleyerek hamuru yoğurun. Hamurun kıvamı kulak memesi kıvamından biraz daha yumuşak bir kıvamda olacak. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlayın, yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin. 170 derecelik fırında 20 dakika pişirin. Fırından çıkardıktan sonra soğuyunca, önce uçlarını benmari usulü erittiğiniz damla çikolataya sonra da hindistan cevizine batırıp servis tabağına dizin.
Afiyet olsun .)

10 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor , sıvıyağ kullanmışsınız denemek isterim bende ayrıca ikea tepsiniz çok güzel maalesef bizim şehirimizde yok :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, çoğunlukla sıvıyağ kullanmayı tercih ediyorum. Hangi şehirdesiniz bilmiyorum ama İstanbul, Ankara ve İzmirde ikea var, belki buralardan getirtme imkanınız olur. Sevgiler .)

      Sil
  2. kurabıyeler nefıs gorunuyor ellerınıze sağlık

    YanıtlaSil
  3. uffff leziz gözüküyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Canim o nefis gorunen kurabiyelerden ziyade o cici bardaga bayildim ben..ellerine saglik canim.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım benim çok teşekkür ederim. o bardak çok eski, benim çocukluğumdan,annemlerden aşırdım, vintage yani .)sevgiler..

      Sil
  5. Kurabiyeler enfess görünüyor, ellerinize sağlık. Ben bi de arkadaki tepsiye hasta oldum. nerden ki o:)) sevgilerimle!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim .) tepsi ıkea'dan. sevgiler..

      Sil
  6. kurabiye tutturamama konusunda harikayım.umarım bu güzel olur.harika görünüyor..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis