24 Haziran 2014 Salı

Alaska Frigo dondurma tarifi




Malzemeler:

1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 yemek kaşığı kakao
1 paket kare bitter çikolata
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı:
Bir tencereye sütü, şekeri, nişastayı, kakaoyu koyarak pişirmeye başlıyoruz.
Devamlı karıştırıyoruz ki dibi tutmasın.
Süt ısınınca çikolatayı da parçalayarak tencereye ekliyoruz.
Piştikten sonra tereyağ ve vanilyayı ekleyerek çırpıyoruz.
Ilınması bekleyerek kalıplara döküyoruz.
Eğer dondurma kalıbınız yoksa dikdörtgen bir borcama dökün, dondurduktan sonra
dilim dilim kesin tek tek  folyoya sararak tekrar dondurucuya atın.
Afiyet olsun :))

Meraklısına not: Dondurma kalıpları İkea'dan.

Sevgiler
Nüket

4 yorum:

  1. Biliyor musun, dün yaptım ben de..Dondurucuya koydum ama, bu kalıplardan kullanmak aklıma gelmemişti hiç, oysa görmüştüm de, neden almamışım ki? Neyse, fikir için çok teşekkürler, bir sonraki sefere mutlaka böyle deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. bu kalıplar çok güzel çocuklar bu şekilde yemeye bayılıuyor. alacaksan en az 2 tane al bence bana bir tane yetmiyor ilk ikea alışverişimde 2 tane daha alacağım. sevgilerr :))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım.çok güzel fikir.en kısa sürede yapılmak üzere sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. çok teşekkürler sevgilerr :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis