13 Mayıs 2014 Salı

1 kahvenin 40 yıl hatırı varmış




Günde 3 tane Türk Kahvesi içerim, şekersiz. Zaman zaman kahve zincirlerinde ki, kocaman bardaklarda çeşit çeşit kahvelerden de içerim ama Türk kahvesinin yerini kesinlikle alamazlar. Evimde Türk kahvesi makinası vardır ama ben cezvede ve ağır ağır pişmiş kahveyi severim çünkü Türk kahvesi ilgi ve sabır ister, makinayı çoğunlukla kalabalık misafirlerim olursa kullanırım yani pratik olmak adına :)) Her marka kahveyi de sevmem tek bir markam vardır ondan alırım, Eminönüne gidince mutlaka dükkanlarına uğrar, taze kahvemi alır öyle eve dönerim. Hayatımda kahve içmediğim tek dönem 9 ay boyunca hamileliğimde idi. Çok sağlıklı bir hamilelik geçirdim, hiç bir şeye aş ermedim ama sadece ve sadece kahveden iğrenmiştim. Kokusuna bile dayanamıyordum, evde misafir gelince kahveyi kendileri yapıyorlardı ve ben ona bile zor dayanıyordum. Alışveriş merkezine gittiysem eğer kahve dükkanlarının önünden koşarak geçiyordum, çok komik değil mi ?
Günde kaç tane kahve içtiğimi bilenlerin ( bana göre fazla değil çünkü benden çok kahve içenler olduğunu biliyorum ) dokunmuyor mu?, çok zararlı gibi sözlerine maruz kalıyorum. Ben bugüne kadar belirgin bir zararını görmedim hatta uzman kişiler faydalı bile diyorlar, buyrun okuyunuz.


Kahve içmenin sağlık için yararlı olduğunu gösteren bazı araştırmalar var. Kahve farklı şekillerde tüketiliyor ve içiliyor. Yunanistan'da yapılan bir araştırma ise Türk kahvesinin uzun yaşamanın anahtarı olabileceğini gösterdi.
Yunanlar her ne  kadar 'Yunan kahvesinin' sağlığa etkisi üzerine bir araştırma yürütseler de,  kahveyi bu şekilde pişirmenin ve tüketmenin 'Türk tarzı' olduğunda kuşku yok.
Araştırmacılar son yıllarda neredeyse laboratuvar haline gelen, insanların yaşam rekorları kırdığı İkerya adasında kahve içme alışkanlığını incelediler.
Atina Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin araştırmasında ‘Türk kahvesi' ile kalp hastalıkları arasında bağlantı ele alındı. Sonuca göre Türk kahvesi içenlerde kalp hastalıkları riski daha düşük.
Araştırmanın yapıldığı İkerya adası, uzun yaşamda Avrupa rekoru kırıyor. Avrupa’da nüfusun sadece yüzde 1’i 90 yaş üzerine çıkarken, bu adadaki oranlar Avrupa’nın 10 katı.
71 kadın ve 71 erkek üzerinde yapılan araştırma sırasında katılımcıların bütün sağlık verileri alındı, testleri yapıldı. 65 yaş üzeri 142 adalının kahve içme alışkanlıkları da incelendi. Kahve içenlerin endotel hücreleri, (kan ve lenf damarları ile kalbin iç yüzünü tek sıra halinde döşeyen yassı hücreler) daha sağlıklı bulundu.
Araştırmanın sonuçları, Türk kahvesinin, kaynatılarak yapılmasının bazı avantajlar sağladığını gösteriyor. Kahvenin bu şekilde pişirilmesi, düşük kafeinin yanı sıra, antioksidanlar açısından diğer kahvelere göre daha sağlıklı görülüyor. (Kaynak: ntvmsnbc.com )  
Türk kahvesiyle evde ekonomik bir şekilde peeling de yapabilirsiniz. Bunun için 1 tatlı kaşığı Türk kahvesine ve 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağına ihtiyacınız olacak. Bir kase içerisinde kahve ve zeytinyağını karıştırıp yüzümüze dairesel hareketlerle sürelim. 2-3 dakika sonra yüzümüzü soğuk su ile yıkayalım. Yüzümüzü kuruladıktan sonra toniğimizi sürelim ya da isterseniz benim gibi saf gülsuyu kullanabilirsiniz.
Sevgiler,
Nüket 


6 yorum:

  1. hmmm kahvenin her türlüsüne bayılırımmmm.... gel beraber içelim:):)

    YanıtlaSil
  2. merhaba:)kahvemiii kokusu geldi buralara kadar...sevgiler takipteyim uğrayın bir fincan kahvemi için:)

    YanıtlaSil
  3. Ooh o zaman ben kesin cok uzun yasicam ;) kahvenin her turlusunu cook severim :)
    Size afiyet olsun
    sevgilerimle

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis